ریچ در اینستاگرام چیست

ادمین پناه ادز
09 فروردین 1400

افرادی که با پیج های بیزینسی اینستاگرام سر و کار دارند بدون شک اصطلاح ریچ اینستاگرام را شنیده اند. اصطلاحاتی از جمله ریچ و ایمپرشن علاوه بر آنالیز پیج در تبلیغات اینستاگرام و بررسی یک پیج برای تبلیغات نیز بسیار موثر است. در ادامه با ریچ اینستاگرام بیشتر آشنا می شویم.

ریچ در اینستاگرام چیست

در سال 2020 اینستاگرام پربازدیدترین شبکه اجتماعی شناخته شده است. افراد برای موارد و هدف‌های مختلف در آن فعالیت می‌کنند. برخی در اینستاگرام به دنبال کسب درآمد و برخی دیگر تنها روزمره خود را به اشتراک می‌گذارند. تقریباً همه افرادی که در این شبکه اجتماعی، اکانتی عمومی یا بیزینسی دارند به دنبال جذب فالوور هستند. همان‌طور که می‌دانید برای جذب فالوور باید محتوای باکیفیت و موردنظر مخاطب را تولید کنند تا بازدید آنها افزایش پیدا کند. ریچ جز آمارهای مهم در تحلیل و بررسی هر پست و استوری است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

ریچ چیست؟

در واقع ریچ جز تحلیل‌های آماری اینستاگرام است که با ایمپرشن مطرح می‌شود. افرادی که قصد دارند ریچ پست‌های خود را بررسی کنند، هم‌زمان به ایمپرشن خود دقت می‌کنند. ریچ تعداد دفعاتی است که یک پست دیده می‌شود البته اگر یک نفر یک پست را سه بار دیده باشد، تنها یکبار آن در مقدار ریچ حساب خواهد شد. اما در ایمپرشن تعداد دفعات تکراری نیز محاسبه می‌شود. فرض کنید یک پست منتشر شده در اینستاگرام را 10 نفر به تعداد 3 بار مشاهده کنند. در این حال مقدار ریچ 10 و مقدار ایمپرشن 30 خواهد بود. در واقع در محاسبه ریچ تنها اکانت‌های حقیقی به تعداد یک‌بار محاسبه می‌شود.

ریچ چیست؟
به‌احتمال زیاد با مفهوم ریچ آشنا شده‌اید و قطعاً می‌دانید که این آمار و ارقام از اهمیت زیادی برخوردار هستند. می‌توان که یکی از مسائل مهم در الگوریتم‌های اینستاگرام محسوب می‌شود. به همین خاطر است که افرادی که در اینستاگرام دارای یک اکانت هستند و تمایل به بیشتر دیده‌شدن دارند، برای بالابردن این مقدار تلاش زیادی می‌کنند.

راه افزایش ریچ اینستاگرام

همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفته شد ریچ در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زمانی از مقدار ریچ بالا برخوردار خواهید شد که مطالب و پست‌های شما بازدیدکننده‌های زیادی داشته باشد؛ بنابراین زمانی که پست‌های شما بسیار دیده شود مقدار ریچ افزایش پیدا می‌کند.

یکی از روش‌های مناسب رسیدن به مقدار ریچ بالا در اینستاگرام آگاهی از الگوریتم های اینستاگرام است.
تنها با تغییر اندک در تکنیک‌ها می‌توانید ترافیک پیج خود را افزایش دهید. اینستاگرام همانند گوگل دارای موتور جستجویی است که از الگوریتم‌های خاصی پیروی می کند. البته گفتنی است که الگوریتم های اینستاگرام هنوز به پیچیدگی الگوریتم های گوگل نیست. درنتیجه با رعایت این نکات و پیروی از الگوریتم ها می توانید مخاطب بیشتر و سپس افزایش ریچ داشته باشید. در ادامه چند مورد از روش های موجود را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بهینه سازی اکانت اینستاگرام

اولین کار برای افزایش ریچ در اینستاگرام، بهینه سازی اکانت در اینستاگرام است. بهینه سازی به منظور عمومی کردن پیج، استفاده از رنگ های جذاب برای انتخاب لوگو و هم چنین پروفایل خود، استفاده از نام تجاری مناسب و قابل جستجو و نام کاربری مناسب است.

استفاده از هشتگ های مناسب

یکی از نکات مهم در افزایش ریچ و بازدید بیشتر، استفاده از هشتگ های مناسب است. شما هرچند که محتوای با کیفیت تولید کنید خود به تنهایی نمی یتواند باعث افزایش بازدید شما شود. به همین دلیل باید با گذاشتن هشتگ های مناسب در پایین پست آن را در صفحات مختلف هدایت کنید تا از روش های مختلف، فالووران جدیدی را به پیج خود جذب کنید.

استفاده از هشتگ های مناسب

استفاده از کلید واژه اصلی پروفایل

سرچ اینستاگرام در داخل خود اپلیکشن انجام می شود. یکی از روش های جذب فالور های بیشتر به این صورت است که از کلمه مناسبی در عنوان اصلی صفحه فید خود استفاده کنید. به طور مثال اگر در زمینه خرید و فروش و یا قیمت خودرو فعالیت می کنید اسم پیج خود را در قیمت Name خرید خودرو قرار دهید.(منظور یوزرنیم نیست Username)

ارسال دیدگاه

مطالب مشابه
شرکت خدمات اینستاگرام
شرکت خدمات اینستاگرام

28 فروردین 1400
نویسنده: ادمین پناه ادزادمین پناه ادز
هشتگ‌های پربازدید فارسی

27 فروردین 1400
نویسنده: ادمین پناه ادزادمین پناه ادز
چرا نباید فالوور فیک بخریم
چرا نباید فالوور فیک بخریم؟

26 فروردین 1400
نویسنده: ادمین پناه ادزادمین پناه ادز