الگوریتم اینستاگرام چیست؟

ادمین پناه ادز
06 فروردین 1400

جدیدترین الگوریتم های اینستاگرام

اگر شما هم جز افرادی هستید که در اینستاگرام یک حساب کاربری دارید که از آن کسب درآمد می‌کنید، واجب و لازم است که با الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا باشید. اینستاگرام همانند شبکه‌های اجتماعی دیگر هرروزه در حال به روز رسانی است به همین دلیل کاربران باید از به روز رسانی آنها آگاه باشند. گاهی وقت‌ها الگوریتم‌های جدید کار را برای کاربران سخت می‌کند اما در صورتی که کاربر به طور کامل با آن آشنا باشد، می‌تواند از طرق مختلف از آن استفاده بهینه کند.

الگوریتم اینستاگرام چیست

زمانی که درباره الگوریتم‌های اینستاگرام صحبت می‌کنیم درواقع صحبت از هوش مصنوعی‌های انجام شده در این برنامه است. در واقع با توجه به هوش مصنوعی که به این برنامه داده شده می‌تواند داده‌های میلیون‌ها کاربر را تحلیل کند و تصمیم بگیرد که هرکدام را با توجه به شرایطی که دارد چگونه نمایش دهد.
این الگوریتم‌ها ثابت نخواهند ماند بلکه با گذشت زمان تغییر خواهند کرد. به طور مثال درگذشته اینستاگرام پست‌ها را بر اساس زمان انتشار نشان می‌داد اما حال با توجه به الگوی دیگری نمایش می‌دهد. خیلی از الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی از زمانی که عرضه شده است، تغییر کرده است و دیگر شبیه به ‌روز اول آن نیست.
اگر جز کاربران اینستاگرام باشید به احتمال زیاد با زیر و بم این برنامه آشنایی دارید. یکی از الگوریتم های مهم در اینستاگرام مربوط بهجدیدترین الگوریتم های اینستاگرام نمایش پست در اکسپلور است. حتما با صفحات فید و اکسپلور آشنایی دارید و می دانید که صفحه فید همان صفحه ای است که در آن پست های مخاطبان شما به نمایش گذاشته می شود.

صفحه اکسپبور در واقع همان صفحه سرچ یا ذره بین است. این صفحه دقیقا همان صفحه ای است که همه کاربران آرزوی قرار گرفتن در آن را دارند. زیرا به بیشتر دیده شدن پست و استوری آنها کمک بسیاری می کند. اما نکته این است که پست شما برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلور سدی به نام فید دارد. به این معنا است که تا زمانی پست شما در صفحه فید کاربران در صدر قرار نداشته باشد، نمی تواند در صفحه اکسپلور نمایش داده شود.
شاید در سال های گذشته رسیدن به صفحه اکسپلور خیلی راحت تر بوده است اما حال با گذشت زمان و با تغییر این الگوریتم کاری دشوار شده است.

مهمترین الگوریتم های اینستاگرام

اگر می‌خواهید بر تمام الگوریتم‌های اینستاگرام مهارت پیدا کنید و آنها را به دست بگیرید باید بدانید که آنها به چه صورتی کار می‌کنند. شاید شما هم متوجه شده باشید که الگوریتم‌های 2021 اینستاگرام نسبت به 2020 چندان فرقی نکرده است اما مواردی هستند که دانستن آنها به دیده‌شدن بیشتر شما کمک خواهد کرد.

مهمترین الگوریتم های اینستاگرام
پیشنهاد ما این است که اگر در این شبکه اجتماعی اکانت بیزینسی دارید حتماً با به‌روزرسانی‌های جدید الگوریتم‌ها آشنا باشید تا راحت‌تر بتوانید با این شبکه اجتماعی کار کنید. به گفته برخی از سایت‌ها الگوریتم‌های اینستاگرام اولویت‌بندی‌هایی دارد که طبق آنها ارزش یک اکانت را مشخص می‌کند. در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

الگوریتم محتوای با کیفیت و مداوم اینستاگرام

ایجاد محتوای با کیفیت از اهمیت بسیار زیادی برای اینستاگرام برخوردار است. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی کاربر محور است در نتیجه اساس الگوریتم های خود را بر مبنای جلب رضایت کاربر ایجاد کرده است. محتوای تولید شده برای پیج شما باید چه از لحاظ کیفیت فیلم و یا عکس و چه از لحاظ ارزش محتوایی برای فالور های پیج شما مفید باشد.

استوری اینستاگرام

علاوه بر پست های اینستاگرام استوری ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. اگرچه استوری ها تا امسال (2021) جز الگوریتم های اینستاگرام نبوده اند ولی به صورت غیر مستقیم بر روی الگوریتم های اینستاگرام تاثیر می گذارند. قرار دادن استوری اینستاگرام به صورت متوالی و در بازه زمانی مختلف موجب می شود که مکررا در صفحه فید فالور های خود قرار بگیرید و تعامل با آن ها را افزایش دهید.

الگوریتم کیفیت عکس اینستاگرام

کیفیت تصاویر ارتباط مستقیمی با الگوریتم های اینستاگرام دارد. اینستاگرام همواره دوست دارد تا شما تصاویر با کیفیتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید و از این رو با ایجاد تصاویر با کیفیت بالا اهمیت ویژه ای به پیج شما می دهد.

الگوریتم محتوای ویدیو

الگوریتم های اینستاگرام به محتوای ویدیویی نیز اهمیت ویژه ای می دهند.

لایو

اگر چه لایو اینستاگرامی تاثیر مستقیمی بر روی الگوریتم های اینستاگرام ندارد ولی موجب افزایش تعامل فالور ها با پیج شما می شود.

الگوریتم کپشن جذاب 

الگوریتم های اینستاگرام اهمیت ویژه ای به کپشن جذاب می دهند. سعی کنید کپشن خود را جوری بنویسید که موجب تعامل کاربر شود. به عبارتی استفاده از پرسش در کپشن و یا داستان نویسی موجب می شود فالور های شما تعامل مثبتی با پست شما داشته باشند.

استفاده کپشن خوب اینستاگرام

الگوریتم ارسال در ساعات مناسب در اینستاگرام

سعی کنید با استفاده از ابزار های آنالیز پیج اینستاگرام ساعات پربازدید فعالیت کاربران اینستاگرام را شناسایی کنید و در آن ساعت ها پست و استوری خود را منتشر کنید.

پیش‌بینی اینستاگرام نسبت به محتواهای موردعلاقه

هوش مصنوعی اینستاگرام به گونه ای تنظیم شده است که با توجه به رفتارهای مخاطب مشخص می کند او به چه محتواهایی بیشتر علاقه دارد. در واقع محتواهایی که در صفحه فید شما در صدر هستند بازتان رفتارهای خود شماست. اینستاگرام حدس میزند که شما چه مطالبی را می پسندید و سپس آنها را در معرض دید شما قرار می دهید. کسانی که با آنها در ارتباط هستید، محتواهایشان را لایک می کنید یا شما را تگ می کنند، در این امر موثر واقع می شوند.

میزان ارتباط و تعامل با فالورها

اینستاگرام سعی می کند از روی تعامل شما با افراد مختلف تشخیص بدهد که چه کسی به شما نزدیک تر است و محتوای آن ها را بیشتر به شما نشان دهد. به طور مثال برسی می کند شما بر روی پست و استوری های چه کسی بیشتر تگ شده اید و یا در دایرکت بیشتر با چه افرادی صحبت کرده اید.
اگر توجه کرده باشید اینستاگرام محتوای شخص جدیدی که فالو کرده اید را در صدر فید به شما نشان می دهید اما پس از گذشت مدتی که متوجه می شود با او نسبتی ندارید پست و استوری های او را به آخرین قسمت ها انتقال می دهد.

میزان استفاده شما از اپلیکشن را بررسی می کند

اینستاگرام در این الگوریتم معیار را استفاده از اپلیکیشن قرار داده است. در واقع افرادی که بیشتر به اینستاگرام سر می زنند ترتیب زمانی پست ها مرتب تر است. اما اگر بعد از مدت طولانی وارد اینستاگرام بشوید متوجه خواهید شد، پست ها بر اساس زمان انتشار آنها به شما نشان داده نمی شوند. پس تعداد بازید شما بر روی محتوایی که می بینید موثر است.
به طور کلی ایسنتاگرام الگوریتم های مختلفی دارد که هر کدام مربوط به بخشی از آن است. در این قسمت سعی کردیم به مهمترین الگوریتم های جدید موجود بپردازیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

ارسال دیدگاه

مطالب مشابه
شرکت خدمات اینستاگرام
شرکت خدمات اینستاگرام

28 فروردین 1400
نویسنده: ادمین پناه ادزادمین پناه ادز
هشتگ‌های پربازدید فارسی

27 فروردین 1400
نویسنده: ادمین پناه ادزادمین پناه ادز
چرا نباید فالوور فیک بخریم
چرا نباید فالوور فیک بخریم؟

26 فروردین 1400
نویسنده: ادمین پناه ادزادمین پناه ادز